Zegarki Timex

160 lat prawdziwej pasji pomiaru czasu - tak w najprostszych słowach można zdefiniować markę Timex. Waterbury Clock Company powstała w 1854 roku w Naugatuck Valley, w stanie Connecticut, w tak zwanej Szwajcarii Ameryki. Od początku istnienia firmy, celem jej było tworzenie atrakcyjnych, niezawodnych i przystępnych cenowo cenowo zegarków dla pokoleń.

Na przełomie XIX i XX wieku firma wyprodukowała słynny kieszonkowy model zegarka “Yankee Dollar Watch” w wyjątkowo niskiej cenie 1 dolara, którego sprzedaż osiągnęła 6 milionów sztuk, tym samym sprawiając,że zegarek stał się powszechnie dostępnym przedmiotem.

Znaleziono produktów: 77

Pokaż filtry
    • Nowość
    TIMEX TW2U14700

    TIMEX TW2U14700

    399,00 zł
    • Nowość
    TIMEX TW2V24400

    TIMEX TW2V24400

    549,00 zł
    • Nowość
    TIMEX TW2V24300

    TIMEX TW2V24300

    499,00 zł
    • Nowość
    TIMEX TW2V22700

    TIMEX TW2V22700

    479,00 zł
    • Nowość
    TIMEX TW2V06200

    TIMEX TW2V06200

    499,00 zł
    • Nowość
    TIMEX TW2V27500

    TIMEX TW2V27500

    599,00 zł
    • Nowość
    TIMEX TW2V01200

    TIMEX TW2V01200

    379,00 zł
    • Nowość
    TIMEX TW2U97600

    TIMEX TW2U97600

    429,00 zł
    TIMEX TW2U82100

    TIMEX TW2U82100

    399,00 zł
    • Nowość
    TIMEX TW2U82000

    TIMEX TW2U82000

    399,00 zł
    • Nowość
    TIMEX TW2U67600

    TIMEX TW2U67600

    349,00 zł
    • Nowość
    TIMEX TW2U67100

    TIMEX TW2U67100

    479,00 zł

Znaleziono produktów: 77

Kolejnym rewolucyjnym krokiem w historii marki, była realizacja zamówienia dla Armii Stanów Zjednoczonych w trakcie I Wojny Światowej. Firma, na potrzeby żołnierzy, czyniąc zegarek zdecydowanie bardziej funkcjonalnym urządzeniem zdecydowała się na wyprodukowanie pierwszego na świecie modelu zegarka na nadgarstek. Innowacja bardzo szybko przyjęła się w społeczeństwie, dając początek zegarków jakie znamy do dzisiaj.

Marka Timex wyznaczała trendy nie tylko w zegarmistrzostwie, budując siłę marki poprzez niekonwencjonalne i pionierskie podejście do komunikacji marketingowej. W 1933 roku, na Wystawie Światowej w Chicago zaprezentowana została nowa koncepcja zegarka naręcznego z Myszką Miki na jego tarczy. Model sprzedano w ilości 25 milionów zegarków. Dziś zegarek jest poszukiwanym i pożądanym elementem kolekcjonerskim. Lata 50’ to złoty czas reklam telewizyjnych. Markę Timex reklamowano serią spotów, w których zegarki poddawano naprawdę wymyślnym torturom mającym udowadniać ich niezawodność i jakość.

Rewolucja obyczajowa i kulturowa lat 60. przyniosła spora zmiany także w stosunku to czasomierzy. Od tego czasu zegarek coraz częściej traktowany był jako dodatek modowy i uzupełnienie stylizacji.

Lata 70. i tak zwana w zegarmistrzostwie epoka kwarcu zapoczątkowały proces miniaturyzacji technologii i mechanizmów kwarcowych. W wyniku dużej konkurencyjności na rynku, w tym czasie upadło wielu szwajcarskich i amerykańskich wytwórców zegarków. Timex utrzymał się na rynku doskonale wpisując się w nowe trendy i odpowiadając na potrzeby swoich klientów, błyskawicznie tworząc własną kolekcję kwarcowych czasomierzy i sprzedając je w zawrotnej ilości, 38 milionów sztuk do roku 1978.

Kolejny przełom nastąpił w 1986 roku, kiedy Timex przedstawił światu nowoczesny zegarek sportowy. Zaprojektowany przez profesjonalnych sportowców zawodów triatlonowych zegarek, w niespełna rok stał się amerykańskim bestsellerem. Prestiżowe zawody triatlonowe pod nazwą IRONMAN, organizowane na wszystkich kontynentach, przyciągają również szukających wyzwań sportowców z Polski. W Polsce zawody pod oficjalna nazwą IRONMAN organizowane są od 2015 roku.

Dziś Timex Group zatrudnia ponad 3 000 osób na całym świecie i posiada przedstawicielstwa na wszystkich ważnych rynkach, także w Polsce. Jako jeden z nielicznych nieszwajcarskich producentów, w niemieckim centrum technologicznym w Pforzheim tworzy i projektuje własne mechanizmy, jednocześnie dbając o stylistykę zegarków we współpracy z Labolatorium Desingu Giorgio Galliego w Mediolanie.

Zrób komuś prezent!

Zrób komuś prezent kupując kartę podarunkową.

Newsletter